آیا مایل هستید اعلانات مربوط به گفتگوهای آنلاین خود را روی دستگاه
خود دریافت کنید؟
در پنجره باز شده روی دکمه Allow کلیک کنید...
لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.
تلفن تماس:
شما میتوانید درخواست ارزیابی حقوقی خود را بطور مستقیم برای ارسال کنید و در کوتاهترین زمان ممکن از ایشان پاسخ
بگیرید.
لطفا دقت داشته باشید، شما در هر روز تنها
میتوانید ۳
درخواست ارزیابی حقوقی رایگان ویا ارتباط مستقیم با متخصص ثبت نمایید.
همچنین دقت داشته باشید درصورت عدم انتخاب متخصص، پیام شما برای تمامی متخصصان ارسال شده و ایشان
می توانند ارزیابی خود را از درخواست شما مطرح نمایند.
سلام خانمی هستن که بکارتشون رو از دست داده بوده و ازدواج میکنه، و این موضوع رو به خواستگار خودش نگفته بعد از عقد آقا متوجه عدم خونریزی زن میشه و از دیگران در مورد روابط قبلی خانم چیزهایی میشنوه،آیا این امر مصداق تدلیس در ازدواج هست و اگر مرد بخواد فسخ نکاح کنه و طلاق بگیره مهریه به زن تعلق میگیره یا خیر؟ ۳۰۰ تا سکه مهریه است و خانم فوق لیسانس داره
با سلام
۱.عدم خونریزی حتما دلیل باکره نبودن زوجه به دلیل رابطه جنسی نیست .همچنین ممکن است زوج به دلیل حادثه یا ورزشی خاص و ...بکارت خود راز دست داده باشد
۲.اما اگر عدم باکره بودن زوجه به علت رابطه جنسی باشد و بنابراین زوجه نیز از آن مطلع باشد ولی سکوت کند و حقیقت را به خواستگار نگوید از مصادیق تدلیس است.
به دلیل اینکه در عقد نکاح دختر اصل باکره بودن است در واقع صفت باکره بودن در ازدواج با دختر شرط اصلی صحت عقد نکاح است .قانونا هر گاه در یکی از طرفین صفت خاصی شرط شده باشد و پس از عقد معلوم شود که طرف فاقد وصف مورد نظر بوده برای طرف مقابل حق فسخ خواهد بود خواه وصف مذکور در عقد تصریح شده یا خیر.
۳.ختیار فسخ فوری است بدین معنی که طرفی که حق فسخ دارد بعد از اطلاع نکاح را فسخ نکند این حق او ساقط میشود (البته به این شرط که علم به این حق فسخ و علم به فوریت آن داشته باشد.)بنابراین زوج نمیتواند بعد از مدتی تصمیم به فسخ بگیرد .
۴.پس از فسخ نکاح بهعلت تدلیس، شوهر می تواند به عنوان خسارت مهری را که به زن داده است پس بگیرد و یااگر نداده است از پرداخت آن خودداری کند.
بعضی در این موردبرای زن کمترین مهر امثال او را قائل شده اند. بعضی دیگر گفته اند: چون نزدیکی واقع شده کمترین چیزی که می تواند مهر قرار گیرد و به عبارت دیگر کمترین چیزی که عنوانمال بر آن صدق می کند به زن داده می شود و بقیه به شوهر بر می گردد. این نظر قول مشهور فقهای امامیه می باشد.