لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

تمدید اجاره‌نامه لفظی و بدون امضای موجر و تبعات استرداد ودیعه

پرسیده شده
۸ پاسخ ۶۵ #81559902

سلام، رفیقم سه سال قبل یک ملکی رو اجاره کرده که صاحبخانه در شهرستان دیگریست و سه سال قبل اولین مبایعه‌نامه رو امضا کرده و رفته شهرستان و دیگر نیامده. املاکی هر سال مبایعه‌نامه مینویسه بدون امضای صاحبخانه ولی امضای مستاجر و شهود هر سال در مبایعه‌نامه هست، امسال املاکی گفته اگر صاحبخانه نیامد خودم امضا می‌کنم و ظاهرا مالک به املاکی وکالت ندادند ولی صاحبخانه به املاکی اطمینان داره. سال اول ۲۰۰ میلیون ودیعه بوده و مستاجر به حساب صاحبخانه ریخته، سال دوم ۲۵۰ ملیون ودیعه و اجاره ۲۰۰ هزار تومانی را مرتب مستاجر ریخته است و امسال فقط ۳۰۰ میلیون ودیعه بدون اجاره. آیا در آینده روزی که مستاجر از خونه بیرون برود مشکلی برای پول‌هایش(ودیعه ۳۰۰میلیون تومان) ایجاد می‌شود یا خیر؟ یا چون خونه در اختیار مستاجر هست مشکل زیادی ندارد!؟ چگونه تخلیه کند؟ پول ۳۰۰ میلیون ابتدا بگیرد بعد کلید تحویل بدهد؟ راهکار چیست؟ ضمنا صاحبخانه بیسواد است و در شهرستان زندگی می‌کند و از موبایلش نمی‌تواند پیامک بدهد که استنادی برای مستاجر باشد و فقط تماس می‌گیرید با مستاجر و شماره کارت را هم املاکی می‌دهد به مستاجر. فقط مستاجر سه سال قبل از مبایعه‌نامه‌ای که امضای صاحبخانه را دارد عکس واضح گرفته است. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

مشاوره حقوقی قرارداد
۱۲,۹۳۷ مشاوره حقوقی قرارداد تا کنون در بنیاد وکلا پاسخ داده شده
وکیل قرارداد
۴,۳۱۸ وکیل قرارداد آماده ارائه خدمت در بنیاد وکلا
گفتگو با وکلای آنلاین ۴ وکیل آنلاین
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۹۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۲۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۸۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۱۷,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
شتاب‌دهی
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۱۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۰۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۵,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۵,۰۰۰ تومان
۸ پاسخ برای این سوال ثبت شده

سلام
اولا قرارداد مذکور از روال عادی خود خارج شده است پس احتمال هر اشکالی در آن قابل پیش بینی است ولی به هر حال در هنگام تخلیه باید در مورد ودیعه تعیین تکلیف شود شایان ذکر است امکان تخلیه فوری باستناد آخرین اجاره نامه منقضی شده هم وجود دارد بهتر است سریعا امضا موجر را اخذ نمایید .

بانک قراردادها بیش از ۱۰۰۰ عنوان قرارداد تخصصی جمع آوری شده طی ۱۵ سال براساس نیازهای اشخاص، شرکت‌ها و نهادها آنلاین تنظیم کنید

با سلام امضای موجر باید در قرارداد درج شود

با درود ، دوست عزیز ،‌بناله اظهارات شما و شرایط مذکور و باستناد قوانین مدنی در باب اجاره و قراردادها و قانون روابط موجر و مستاجر اخیرالتصویب، اولا چون اجاره نامه اولیه را موجر امضا کرده و پولها بابت ودیعه و اجاره بهای ماهیانه را در طول مدت قرارداد، مستاجر به حساب شخصی موجر واریز کرده و واریز میکند، پس طبق شرایط صحت معاملات که شرط و رکن اصلی آن قصد و رضای باطنی متعاملین است و قراردادها در قانون مدنی اعم از شفاهی و کتبی هستند و طبق ماده ۱۰ قانون مدنی «قراردادها نسبت به کسانیکه آنرا منعقد نموده اند نافذ ،معتبر و لازم الاجرا می‌باشد» و هرچند در قانون جدید تنظیم اجاره نامه باید در ۲ نسخه که به امضای موجر و مستاجر و ۲نفر شاهد رسیده و مشخصات مورد اجاره و مدت اجاره و میزان اجاره بهاء از قرار ماهیانه و سالیانه و...‌ دقیق قید شود تا مشمول قانون صدور« دستور تخلیه» ظرف یک هفته از شورای حل اختلاف با تقاضای موجر گردد.
و اگر مشمول شرایط مذکور نباشد، فقط شامل قانون دستور تخلیه با شرایط مزبور نمیشود.
ولی با طرح دادخواست حقوقی به دادگاه حقوقی با تقاضای صدور حکم تخلیه طبق قانون آیین دادرسی مدنی و زمانبر خواهد بود .
در پاسخ سوال شما هم عرض شود:مستاجر نگران استرداد وجه ودیعه با شرایط مذکورشان نباشند،چون هرچند قرارداد اولیه را موجر شخصا امضا کرده و در سال دوم هم با اطلاع و شهادت مدیر بنگاه و اعلام شماره حساب از جانب مالک به مستاجر بابت واریز افزایش ودیعه و واریز اجاره بهای ماهیانه در ادامه آن در سال سوم ،همگی گویا و موید اذن و اجازه عملی مبنی بر تمدید قرارداد اولیه و ثانویه می‌باشد .
و درخصوص استرداد وجه ودیعه با شرایط مزبور ، مستاجر اگر قصد اخذ پول ودیعه و تخلیه ملک را دارند، ابتدا مراتب را به مدیر بنگاه و موجر اطلاع دهند، اگر با این روش حل نشد، حتما از دفتر خدمات الکترونیک قضایی به موجر اظهارنامه رسمی جهت استرداد پول ودیعه ظرف مهلت مشخص در قبال تخلیه و اخذ کلید ملک ارسال نمایند ،اگر موجر حاضر به عودت پول ودیعه نشدند، پس از انقضای مهلت مقرر در اظهارنامه ارسالی،از دفتر خدمات قضایی دادخواست حقوقی مبنی بر استرداد وجه ودیعه در قبال تخلیه و اخذ کلید ملک مطرح نمایند.
البته بهتر است با برقراری مشاوره تلفنی با سایت بنیاد وکلا با ما مشورت کنید تا راهکار مناسب و قانونی و عملی ارایه گردد

با سلام
در صورتی که امکان اثبات تمدید شفاهی اجاره با وجود ادله و قرائن فراهم باشد مشکلی به وجود نخواهد آمد لکن به طور کلی انعقاد قرارداد بدین نحو، به هیچ وجه توصیه نمی گردد. قرارداد اجاره را بایستی مالک یا شخصی به نیابت از وی امضا نماید و منطقا کتابت بر شفاهی بودن عقد ارجحیت دارد.

سلام .تماس های ایشان و واریز وجوه ب حساب مالک دلیل بر پذیرش قرارداد از جانب ایشان است .بابت تخلیه اصولا بخشی از وجه را قبل از تخلیه و الباقی رو همزان با تخلیه میبایست پرداخت نمایند

سلام امضای موجر باید در قرارداد اجاره درج بشود.

درود بر شما، دوست گرامی مستحضر باشید که در صورت نبود امضای موجر یا عدم وجود وکالت بنگاه، اجاره به مشکل می‌خورد، مگر اینکه بتوانید با توجه به پرداخت‌ها بتوانید تمدید شفاهی را اثبات کنید.