🎉 کد تخفیف ۵۰,۰۰۰ تومانی: SU43
مشاوره خود را رزرو کنید
15 ساعت
24 دقیقه
24 ثانیه

لطفاً اتصال اینترنت خود را بررسی کنید.

مرجع شکایت بابت عدم توجه پزشکی قانونی به معاینات قبلی زوج

پرسیده شده
۱۰ پاسخ ۶۵

سلام، زوجه در سال ۱۴۰۰ دادخواست طلاق به دلیل بیماری صعب‌العلاج داد که در سال ۱۴۰۱ به پزشکی قانونی ارجاع داده شدم، معاینات پزشکی قانونی انجام شد و یک معرفی‌نامه صادر گردید که به پزشک معتمد ارجاع شویم، متاسفانه زوجه در معاینات اولیه متوجه سلامت من شد و دیگر معرفی‌نامه را برای انجام معاینات پیگیری نکرد و دادگاه هم دادخواست طلاق را در سال ۱۴۰۲ به صورت قطعی رد کرد. زوجه ۶ ماه بعد مجدد دادخواست طلاق به دلیل عسروحرج داد و این بار هم به بیماری ادعایی اشاره کرد و مجددا من را به پزشکی قانونی ارجاع دادند، این بار بنده دچار عدم تعادل جسمی بودم و پزشک این موضوع را در نظریه خود آورد (بنده در سال ۹۸ تومور مغزی جراحی کرده بودم). در معاینات سال ۱۴۰۱ بنده صراحتا قید شده که بنده دچار هیچ عدم تعادل و اختلالی نیستم و اکنون نامه در پزشکی قانونی است. اما زوجه پیگیری نکرد که نتیجه به دادگاه اعلام شود، اما در سال ۱۴۰۳ وقتی متوجه شد عوارض بیماری سراغم آمده مجددا تقاضای پزشکی قانونی کرد و نتیجه این چنین شده است. آیا اینکه نتیجه معاینات پزشکی سال ۱۴۰۱ توسط دادگاه استعلام گرفته شود و مشخص شود در زمانی که زوجه این ادعا را کرده بنده بیمار نبودم و در دادخواست طلاق دوم و ۲ سال بعد از آن معاینات بیمار شده‌ام تاثیری در صدور رای دارد؟

۱۰ پاسخ برای این سوال ثبت شده

سلام

میتوانید ضمن اعتراض به سوابق امر نیز استناد نمایید

گفتگو با وکلای آنلاین ۴ وکیل آنلاین
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۴۴۹,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۴۵۰,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۳۹,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۰۰,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۳۹,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۳۹,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۳۹,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۷۰,۰۰۰ تومان
پیشنهاد بنیاد وکلا
شروع قیمت از ۳۵۰,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۷۹,۰۰۰ تومان
آنلاین
شروع قیمت از ۲۹۵,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۰,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۶۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۸۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۲۴۹,۰۰۰ تومان
شروع قیمت از ۱۹۰,۰۰۰ تومان

سلام . اعتراض زده و به سوابق قبلی استناد نمایید .

سلام وقت بخیر
امکان اعتراض و استناد به سوابق را دارید.

درود بر شما، دوست گرامی مستحضر باشید که مشکلات و بیماری شما در این دوره، امری عارضی بوده و به زعم بنده سلامت قبلی شما در این مورد تاثیری ندارد.

سلام و عرض ادب
سلامت و بیماری هر فرد، یک امر حادث و مقطعی است که برای فرد عارض میشود؛ یک نفر ممکن است امروز سالم باشد و فردا کشف شود که مبتلا به هر بیماری لاعلاج یا صعب العلاج است فلذا معیار و ملاک تصمیم دادگاه، وضعیت فعلی سلامت یا عدم سلامت شماست که میتواند زوجه را در عسر و حرج قرار بدهد یا خیر

لکن از این حیث که زوجه در وضعیت سلامت کامل شما نیز ادعای بیماری و عسر و حرج ناشی از آن را نموده بوده است؛ وجود نتایج معاینات پزشکی قانونی سابق، میتواند برای دادگاه، کاشف از قصد غیرواقعی و بهانه جویی زوجه باشد.
مضافا اینکه وجود اندکی اختلال تعادل، بیماری صعب العلاج به نحوی که منجر به عسر و حرج جنسی زوجه یا عسر و حرج روحی، روانی و جسمی زوجه و کل خانواده فرد مبتلا گردد، محسوب نمیشود فلذا باید متن گواهی پزشکی قانونی از این حیث مطالعه و بررسس گردد تا درخصوص دفاعیات ممکن و مقتضی، بطور تخصصی توسط وکیل راهنمایی صورت بگیرد.

سلام و عرض ادب
سلامت و بیماری هر فرد، یک امر حادث و مقطعی است؛ یک نفر ممکن است امروز سالم باشد و فردا کشف شود که مبتلا به هر بیماری لاعلاج یا صعب العلاج است فلذا معیار و ملاک تصمیم دادگاه، وضعیت فعلی سلامت یا عدم سلامت شماست که میتواند زوجه را در عسر و حرج قرار بدهد یا خیر

لکن از این حیث که زوجه در وضعیت سلامت کامل شما نیز ادعای بیماری عسر و حرج نموده بوده است، وجود نتایج معاینات پزشکی قانونی سابق، میتواند برای دادگاه، کاشف از قصد غیرواقعی و بهانه جویی زوجه داشته باشد مضافا اینکه وجود اندکی اختلال تعادل، بیماری صعب العلاج به نحوی که منجر به عسر و حرج جنسی زوجه یا عسر و حرج روحی، روانی و جسمی زوجه و کل خانواده فرد مبتلا گردد، محسوب نمیشود فلذا باید متن گواهی پزشکی قانونی از این حیث مطالعه و بررسس گردد تا درخصوص دفاعیات ممکن و مقتضی، بطور تخصصی توسط وکیل راهنمایی صورت بگیرد.

سلام، وقت بخیر شرایط عسر وحرج باید در زمان حال موجود باشد تا بتواند خانم به استناد آن درخواست طلاق اش نتیجه بخش باشد واقدامات قبلی تاثیری در این مورد ندارد.

مشاوره‌های حقوقی مرتبط