مهاجرت کاری

مهاجرت کاری: راهنمای جامع و صفر تا صد

در این مقاله تمامی نکات مرتبط با مهاجرت کاری و اقدام به آن به صورت صفر تا صد به شما آموزش داده می‌شود.

با مطالعه این مقاله می‌توانید با نکات مهم در خصوص اقدام به مهاجرت کاری و شرایط آن، مراحل مهم اقدام به مهاجرت کاری، کلیات مرتبط با اخذ ویزای کاری و… را آموخته و فرآیند اخذ ویزای کاری به همراه هزینه‌های عمومی آن را بشناسید.

برای اینکه با روش‌های مختلف اخذ ویزای کاری و مزایای مهاجرت کاری آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله همراه من باشید.

آشنایی با مقدمات مهاجرت کاری

در این بخش از مقاله قصد داریم ابتدا با تعریف مهاجرت کاری آشنا شویم تا بتوانیم به طور دقیق‌تر به شرایط مهاجرت کاری و عوامل مختلف موثر در آن بپردازم.

آشنایی با مقدمات مهاجرت کاری

مهاجرت کاری چیست؟

مهاجرت کاری به معنای نقل مکان به کشوری دیگر با هدف پیدا کردن کار و زندگی در آن کشور است.

بسیاری از افراد ممکن است با در نظر داشتن اهداف و انگیزه‌های مختلفی اقدام به مهاجرت کاری کنند؛ این انگیزه‌ها می‌تواند برای برخی از افراد کسب درآمد بهتر در حیطه تخصصی‌شان باشد و برای برخی دیگر به عنوان راهی برای رسیدن به کشور مقصد و تجربه زندگی متفاوت در آنجا.

به هر حال برای اقدام به مهاجرت کاری باید تمام جوانب را در نظر گرفت چرا که ممکن است متناسب با حیطه تخصصی فعالیت شما انجام مهاجرت کاری سودمند نباشد!

یکی از عوامل مهمی که سبب گرایش افراد مختلف به اقدام برای مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری می‌شود، آن است که در این روش مهاجرتی اخذ مدرک تحصیلی و یا ارائه مدارک مرتبط با زبان کشور مقصد نقش و اهمیت کمرنگ‌تری دارد.

بنابراین به عنوان یکی از روش‌های کم هزینه و مناسب برای اقدام به مهاجرت، مهاجرت کاری شناخته می‌شود.

شرایط مهاجرت کاری

یکی از مهم‌ترین موارد اثرگذار در خصوص شرایط مهاجرت کاری قوانین و مقررات و الزامات تعیین شده توسط کشور مقصد است؛ اما نکته قابل توجه آن است که عموما شرایط مهاجرت کاری در اکثر کشورها دارای نقاط مشترک است که در این بخش به آن‌ها می‌پردازم.

یکی از اولین شرایط مهاجرت کاری دارا بودن پاسپورت معتبر برای فرد است؛ بنابراین فردی که قصد مهاجرت کاری دارد باید دارای پاسپورت معتبر و با حداقل مدت اعتبار باشد.

در بسیاری از کشورها ممکن است مدرک تحصیلی به عنوان یکی از پیش شرط‌های مهاجرت کاری در نظر گرفته شود؛ به عنوان مثال مدرک کارشناسی یا معادل آن از دانشگاهی معتبر می‌تواند جز شرایط مهاجرت کاری شناخته شود.

در خصوص اقدام به مهاجرت کاری دارا بودن سابقه و تجربه کاری مرتبط با شغل مدنظر حائز اهمیت است چرا که برای پذیرش در خصوص مهاجرت کاری سابقه کاری و رزومه حرفه‌ای فرد ارزیابی و تحلیل می‌شود.

شرط سنی نیز می‌تواند به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر شرایط مهاجرت کاری شناخته شود زیرا برخی از کشورها برای پذیرش مهاجران کاری محدودیت سنی تعیین می‌کنند بنابراین سن متقاضی مهاجرت کاری باید در محدوده تعیین شده قرار گیرد.

به طور کلی شرایط سنی جهت اخذ ویزای کاری در کشورهای مختلف به عوامل مختلفی بستگی دارد اما عموما سن ۲۵ الی ۳۸ سالگی به عنوان یکی از بهترین فواصل سنی جهت اقدام به مهاجرت کاری در نظر گرفته می‌شود؛ نکته قابل توجه آن است که  در فرایند امتیاز‌دهی به متقاضیان ممکن است افراد بالای ۴۵ سال رد شوند و یا امتیاز پایینی کسب نمایند.

اسناد و مدارکی مانند توصیه‌نامه‌ها، مدارک مرتبط با شغل فرد ممکن است نیاز به ترجمه و ارائه داشته باشد.

مهارت در زبان کشور مقصد برای مهاجرت شرط مهم دیگر است که با انجام آزمون‌های بین‌المللی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. البته نکته قابل توجه آن است که در خصوص اخذ ویزای کاری مهارت‌های متوسط زبان کشور مقصد راهگشا است اما باید حداقل‌هایی در این خصوص وجود داشته باشد.

مدرک زبان در مهاجرت کاری

یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که افراد متقاضی مهاجرت کاری به کشورهای مختلف با آن مواجه می‌شوند ارائه مدرک زبان جهت مهاجرت و اخذ اقامت است.

کیفیت رفاه در کشورهای مختلف موجب می‌شود که بسیاری از افراد متخصص و دارای مهارت‌های شغلی مختلف تمایل به اخذ ویزای کاری داشته باشند؛ اما یکی از پیش‌شرط‌های مهم برای مهاجرت به کشورهای مختلف آشنایی با زبان کشور مقصد و یا زبان انگلیسی است.

ارائه مدرک زبان  جهت دریافت ویزای کاری در کشورهای مختلف دنیا لازم و ضروری است بنابراین برای آن که بتوانید در کشور مقصد کار کنید باید به طور متوسط بر زبان آن کشور و یا زبان انگلیسی تسلط داشته باشید؛ بنابراین امکان دریافت ویزای کاری بدون ارائه مدرک زبان امری بعید به نظر می‌رسد.

مراحل اقدام به مهاجرت کاری

اگرچه در خصوص مهاجرت به تمامی کشورها نمی‌توان مراحل کاملا مشابهی را در نظر گرفت اما اصولا برخی مراحل در اقدام به مهاجرت کاری مشابه‌اند؛ پیشنهاد می‌شود برای آگاهی از مراحل مختلف و دقیق مهاجرت کاری از مشاوره حقوقی کارشناسان ما در بنیاد وکلا استفاده کنید.

مراحل اقدام به مهاجرت کاری

در این بخش از مقاله مراحل مختلف اقدام به مهاجرت کاری را بررسی کرده‌ام.

۱. تعیین شغل

مهم‌ترین اقدام جهت مهاجرت کاری تعیین شغل مد نظر است؛ قبل از هر اقدامی باید در خصوص تعیین موقعیت شغلی و انتخاب کار مد نظر خود در کشور مقصد تصمیم‌گیری کنید.

برای اقدام به تعیین شغل باید شناخت خوبی نسبت به مهارت‌ها و علاقمندی‌های شغلی خود داشته باشید تا بتوانید به راحتی محدودیت‌ها و یا الزامات لازم برای تعیین شغل را بشناسید.

آشنایی در خصوص مهارت‌ها و استعدادهای شغلی می‌تواند باعث افزایش روند سرعت شما در تعیین شغل مورد نظرتان شود.

۲. جستجو برای شغل

در مرحله دوم پس از تعیین شغل مورد نظر و دلخواهتان باید اقدام به جستجوی شغل کنید؛ برای یافتن فرصت‌های شغلی مناسب در کشورهای مختلف می‌توانید از طریق سایت‌های اینترنتی شبکه‌های اجتماعی و ارتباط مستقیم با استخدام کنندگان محلی در کشورهای مختلف اقدام نمایید.

روزانه فرصت‌های شغلی مختلفی از طریق سامانه‌های اینترنتی و به صورت بین المللی ایجاد می‌شوند؛ امروزه با توسعه شبکه‌های اینترنتی و روابط بین‌الملل دستیابی به فرصت‌های شغلی مناسب نسبت به گذشته آسان‌تر و سریع‌تر است.

۳.  ارسال درخواست

با یافتن فرصت‌های شغلی مختلف و بررسی آنها نوبت به اقدام برای ارسال درخواست می‌رسد.

افرادی که قصد اقدام به مهاجرت شغلی دارند باید اقدام به جمع آوری مدارک و رزومه خود کرده و با به روز کردن آن‌ها نامه درخواست خود را به شرکت یا کارفرمای منتخب خود ارسال کنند؛ درخواست ارسالی به کارفرمای مد نظر شامل اطلاعات شخصی افراد، گزارشی در خصوص سوابق کاری، مهارت‌ها و توانایی‌های آنها می‌باشد.

۴. دریافت مجوز

در برخی از کشورها ممکن است اقدام به شروع کار و انجام مشاغل مختلف نیاز به دریافت مجوز باشد؛ جهت دریافت مجوز باید مراحل درخواست آن را انجام داده و مدارک مورد نیاز را در این خصوص ارائه دهید.

ممکن است در خصوص برخی مشاغل شما تحت حمایت کارفرما قرار گیرید این حمایت می‌تواند جنبه مالی نیز داشته باشد.

۵. آمادگی مصاحبه

با ارائه درخواست برای شغل مد نظر خود ممکن است دعوت به مصاحبه انجام گیرد؛ مصاحبه کاری می‌تواند دربرگیرنده اطلاعات عمومی و فردی و یا اطلاعات تخصصی در حوزه شغل مد نظر شما باشد.

ارائه پاسخ‌های مناسب و موثر در خصوص سوالات مصاحبه کاری بر روند تایید نتیجه مهاجرت کاری شما اثرگذار است بنابراین بهتر است  برای انجام مصاحبه کاری و شغلی با نهایت آمادگی اقدام کنید.

۶. تایید و مهاجرت

در مرحله نهایی پس از پذیرش شغلی به دریافت مجوزهای لازم برای اقدام به کار می‌توانید اقدامات لازم برای مهاجرت به کشور مقصد را انجام دهید.

در این مرحله باید تمامی مدارک و اسناد مورد نیاز را آماده کرده و برنامه مهاجرتی خود را ترتیب دهید.

انجام برنامه‌ریزی جهت مهاجرت کاری بر اساس دانسته‌ها و تجربیات مشاوران مهاجرتی می‌تواند نتیجه اثربخش و فوری به همراه داشته باشد.

آشنایی دقیق با ویزای کاری

دریافت ویزای کاری به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد از جمله ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی که تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

ویزای کاری

در این بخش از مقاله قصد داریم تمامی نکات مرتبط با ویزای کاری را از جمله هزینه‌های آن و مزایای اخذ ویزای کاری را بررسی کنیم.

ویزای کاری چیست؟

ویزای کاری مجوزی رسمی است که توسط یک کشور به افراد خارجی اعطا می‌شود تا بتوانند به طور قانونی در آن کشور کار کنند.

یکی از انواع روش‌های مورد توجه در خصوص اقدام به مهاجرت به کشورهای دیگر و تصمیم به اقامت طولانی مدت در آن کشورها دریافت ویزای کاری است؛ بنابراین افرادی که می‌توانند ویزای کاری کشورهای دیگر را دریافت کنند می‌توانند در آن کشورها مشغول به کار شده و اقامت نمایند.

کارفرمایان کشورهای خارجی نیز می‌توانند بنا به نیازهای خود از نیروهای متخصص خارجی در فرایند کسب و کار خود استفاده کنند البته این امر مستلزم آن است که کارفرمایان در خصوص استخدام افراد دارای مجوز معتبر اقدام کرده و در این خصوص بررسی‌های کافی را انجام دهند.

امکان کار در کشورهای خارجی با دریافت ویزای کاری امری متداول بوده و همواره مورد توجه بسیاری از نیروهای کار کشورهای دیگر است.

منظور از ویزای کار اجازه اقدام به کار در قالب یک سند رسمی است که به متقاضیان کشورهای دیگر که قصد اشتغال در کشور خارجی را دارند اعطا می‌شود.

این مجوز بیانگر صلاحیت و توانمندی متقاضیان فعالیت‌های شغلی در کشورهای خارجی است و ثابت می‌کند که متقاضیان می‌توانند نقش اثرگذاری در توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور مقصد داشته باشند.

فرآیند جذب نیروی کار در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف پژوهشی، علمی، فناوری و پزشکی و… در کشورهای مختلف صورت می‌گیرد.

نکته قابل توجه آن است که شرایط اخذ ویزای کاری در کشورهای مختلف و برای مشاغل مختلف متفاوت است و بنابراین ویزای اخذ شده برای انجام یک شغل خاص فقط در خصوص آن شغل صادر می‌شود و بنابراین جهت تغییر موقعیت کاری افراد باید اقدام به اخذ ویزای جدید نمود.

انواع مختلف ویزای کاری

به طور کلی ویزای کشورهای مختلف به دو نوع ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی تقسیم می‌شود؛ هدف از صدور ویزای غیر مهاجرتی عموما در خصوص مسائلی همچون کار سفر توریستی و تحصیل کوتاه مدت در خارج از کشور است.

اما ویزای مهاجرتی معمولا برای افرادی صادر می‌شود که قصد اقامت طولانی مدت در کشور مقصد را دارا باشند؛ با صدور ویزای مهاجرتی امکان اقامت طولانی مدت و اشتغال به مشاغل مختلف در کشور مقصد وجود دارد.

با صدور ویزای مهاجرتی به نوعی مجوز کار و فعالیت به فردی که قصد اقامت در کشور مقصد را داشته باشد داده می‌شود.

در قیاس با ویزای مهاجرتی و غیر مهاجرتی باید گفت که تفاوت آن در مدت زمان آن است چرا که مدت زمان اعتبار ویزای غیر مهاجرتی کوتاه‌تر است.

هزینه‌های ویزای کاری

اخذ ویزای کاری در کشورهای مختلف هزینه‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد و البته متغیر است یکی از مهمترین منابع برای تعیین هزینه‌های ویزای شغلی سایت سفارت کشور مقصد است اما به طور کلی هزینه‌های مختلف جهت اخذ ویزای کاری بررسی می‌شود؛

از جمله:

  • هزینه تایید دادگستری و تایید وزارت امور خارجه ایران به عنوان کشور مبدا
  • هزینه‌های مربوط به ترجمه مدارک کاری و تحصیلی
  • هزینه‌های مربوط به تایید شناسنامه و مدارک تحصیلی در سفارت کشور مقصد
  • هزینه زندگی در کشور مورد نظر و رزرو هتل به طور موقت
  • هزینه‌های مربوط به اخذ بلیط پرواز کشور مقصد
  • هزینه‌های مربوط به مصاحبه سفارت و بررسی‌های مربوط به پرونده شخص متقاضی توسط کشور مقصد
  • ارائه دارایی و تمکن مالی مد نظر سفارت کشور مقصد
  • هزینه‌های مربوط به وکیل و مشاور در خصوص انجام امور مربوط به مهاجرت.

مزایای اخذ ویزای کاری

یکی از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای کاری با امکان تمدید آن، دریافت اقامت دائم در کشور مقصد است چرا که با دریافت این ویزا و تمدید به مدت ۳ تا ۵ سال، می‌توان اقامت دائم در کشور مقصد را اخذ کرد.

یکی از بزرگترین نگرانی‌های متقاضیان مهاجرت به کشورهای دیگر بحث تامین مالی در کشور مقصد است، با دریافت ویزای کاری و دارا بودن شغل از همان ابتدای اقامت نگرانی بسیاری افراد در خصوص هزینه‌های زندگی و وضع معیشتی برطرف می‌شود.

فعالیت شغلی در عرصه بین‌المللی امکان افزایش درآمد و پیشرفت‌های کاری را بالاتر می‌برد.

فرصت تعامل با  افراد دیگر از فرهنگ‌ها و جوامع مختلف می‌تواند به فرصتی سازنده تبدیل شود همچنین دریافت ویزای کاری برای افراد در حیطه تخصص آنها می‌تواند به دریافت ویزا برای خانواده آن افراد کمک کند.

متقاضیان با دریافت ویزای کاری می‌توانند از تمامی مزایا و امکانات مربوط به اقامت موقت و دائم استفاده کنند.

با دریافت ویزای کاری همسر فرد مهاجر که ویزای کاری دارد می‌تواند از سال دوم مهاجرت مشغول به کار شود.

روش‌های اخذ ویزای کاری

اگر می‌خواهید اطلاعاتی در خصوص روش‌های مختلف اخذ ویزای کاری کسب کنید مطالعه این بخش به شما توصیه می‌شود.

روش‌های اخذ ویزای کاری

در این قسمت از مقاله روش‌های مختلف از جمله روش اسکیل ورکر، روش جاب آفر و روش جاب سیکر توضیح داده شده است.

روش اسکیل ورکر

همانطور که از عنوان این روش پیداست؛ در روش اسکیل ورکر امتیاز دهی به متقاضیان در سیستم خاصی و با در نظر گرفتن معیارهای متفاوتی صورت می‌گیرد.

این روش بیشتر در خصوص ویزای کار در کشور کانادا انجام می‌شود که کارفرمایان و دولت این کشور موقعیت‌های شغلی مورد نیاز در شهرهای مختلف آن را با اعلام ظرفیت پذیرش مطرح می‌کنند.

متقاضیان بر اساس تخصص و مهارت‌های مختلفشان مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند و متقاضیانی که امتیازدهی بیشتری را کسب کنند می‌توانند دعوتنامه کاری را از طرف کارفرمایان و یا دولت این کشور دریافت کنند.

اصولا مبنای امتیازدهی به متقاضیان در این روش تحصیلات مدرک زبان سن و سابقه کاری است و افرادی که حداقل امتیاز لازم را در این شرایط کسب کنند به مرحله بعد جهت ارزیابی وارد می‌شوند.

روش جاب آفر

روش جاب آفر یکی از گزینه‌های مورد نظر و مطمئن برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت کاری است زیرا در این روش افراد متقاضی توسط وکلای مهاجرتی بر اساس تخصص مهارت و رزومه کاریشان به کارفرمایان خارجی معرفی می‌شوند و از جانب آن کارفرمایان پیشنهاد کار در موقعیت شغلی مد نظر خود دریافت می‌کنند.

در این روش انتخاب با متقاضی است که می‌تواند با بررسی موقعیت شغلی میزان حقوق و مزایای کارفرمای خارجی، با او توافق نماید.

در صورت توافق میان هر یک از طرفین قراردادی میان آنها منعقد می‌شود.

با انعقاد قرارداد تاییدیه پیشنهاد شغلی مورد تایید وزارت کار کشور مقصد از طرف کارفرمای خارجی به متقاضی ارسال می‌شود که می‌تواند از طریق ارائه آن تاییدیه درخواست ویزای کار نماید.

روش جاب سیکر

روش دریافت ویزای کاری به روش جاب سیکر معمولا برای همه افراد مناسب نیست چرا که در این روش هزینه‌های بسیار زیادی به متقاضیان ویزای کاری تحمیل می‌شود؛ بر اساس این روش فرد متقاضی جهت پیدا کردن شغل مناسب خود به مدت ۶ ماه می‌تواند در کشور مقصد اقامت کرده و البته باید هزینه‌های سفر و اقامت را بر عهده بگیرد.

در این فرصت شش ماهه او باید شغلی متناسب با تخصص مهارت‌ها و رزومه کاری خود پیدا کند؛ این فرصت شش ماهه غیر قابل تمدید است و در صورتی که متقاضی شغل متناسب خود را پیدا نکند باید به کشور خود برگردد.

در صورتی که متقاضی در این مدت بتواند شغل متناسب با مهارت‌های خود را پیدا کند و موفق به انعقاد قرارداد کاری شود می‌تواند درخواست تبدیل ویزای  شش ماهه به ویزای کاری را داشته باشد.

همانطور که بیان کردیم به دلیل هزینه‌های بسیار زیادی که در این روش به متقاضیان تحمیل می‌شود و  پیدا کردن شغل متناسب با مهارت‌ها امری محتمل است این روش مورد استقبال متقاضیان قرار نمی‌گیرد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای کاری

جهت اخذ ویزای کاری ارائه مدارک مختلفی می‌تواند با توجه به کشور مقصد در نظر گرفته شود اما عموما ارائه مدارکی که در ادامه به ذکر آن‌ها می‌پردازیم در اکثر کشورها مشابه است؛

  1. فرم تکمیل درخواست کار توسط متقاضی
  2. ارائه مدارک هویتی مانند کارت شناسایی و شناسنامه متقاضی
  3. پاسپورت معتبر متقاضی و کپی آن
  4. ارائه دو قطعه عکس متقاضی به همراه مدارک مربوط به دارایی و توانایی مالی به سفارت
  5. ارائه مدارک تحصیلی مرتبط یا مدارک مربوط به مهارت‌ها و تخصص فرد متقاضی به همراه ترجمه آن‌ها
  6. ارائه گواهی عدم سوء سابقه متقاضی به همراه رزومه کاری و مهارتی او در زمینه فعالیتش
  7. ارائه سوابق کاری که در دریافت ویزای کاری موثر بوده است
  8. ارائه بیمه نامه به همراه مدارک مرتبط با بلیط هواپیما و رزرو هتل
  9. ارائه مدارک مرتبط با زبان کشور مقصد

مهاجرت کاری با مدرک فنی و حرفه‌ای

کشورهای مختلفی آماده پذیرش  متقاضیان مهاجرت با تخصص و مهارت هستند. بنابراین این امر زمینه مهاجرت افراد دارای مدرک فنی و حرفه‌ای را فراهم می‌کند.

مهاجرت کاری با مدرک فنی و حرفه‌ای

البته عوامل دیگری نیز بر این امر اثرگذار هستند مانند ارائه مدرک زبان، سابقه کاری و توانایی مالی افراد.

امری که متداول است ارائه مدرک دانشگاهی و سابقه کار برای مهاجرت کاری است اما بعضاً کشورهایی وجود دارند که با ارائه مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر و سابقه کار مرتبط با آن مدرک امکان صدور ویزای کاری را فراهم می‌کنند.

مهاجرت کاری با مدرک دیپلم

همانطور که اشاره کردیم ارائه مدرک تحصیلی می‌تواند یکی از عوامل اثرگذار بر اخذ ویزای کاری باشد اما این به آن معنا نیست که امکان مهاجرت کاری با مدرک دیپلم وجود نداشته باشد.

باید پذیرفت مهاجرت کاری با مدرک دیپلم سخت اما شدنی است؛ زیرا اقدام به اخذ ویزای کاری با ارائه مدارک دانشگاهی شانس متقاضیان را جهت موفقیت بالاتر می‌برد.

در هر صورت برخی از کشورها با برگزاری دوره‌های کارآموزی و مهارت آموزی برای افراد دارای مدرک دیپلم و یا فوق دیپلم آمادگی پذیرش این افراد را در حیطه‌های کاری مختلف دارند.

لیست کشورهای کم هزینه مهاجرت کاری

کشور کانادا از جمله کشورهای مهاجر پذیر است که با دارا بودن نرخ بیکاری ۶ درصد و همچنین سهولت اخذ ویزا برای ایرانیان و تامین امنیت شغلی فرصت خوبی را برای متقاضیان مهاجرت کاری فراهم آورده است.

کانادا جز کشورهای دچار کمبود نیرو است که نیازهای خود را به نیروهای متخصص از طریق پذیرش مهاجر برطرف می‌کند.

یکی دیگر از کشورهای مهاجر پذیر آلمان است که با دارا بودن نرخ بیکاری ۵ درصد و حفظ امنیت شغلی و سهولت اخذ ویزا برای ایرانیان به عنوان یکی از بزرگترین بازار کارهای جهان شناخته می‌شود.

استرالیا نیز از دیگر مقاصد مهم مهاجر پذیر می‌باشد که نرخ بیکاری پایینی داشته و امنیت شغلی برای بسیاری از مهاجرین را فراهم می‌آورد.

امارات متحده عربی نیز با دارا بودن زیرساخت‌های کافی جهت پذیرش متخصصین و افراد دارای مهارت کاری یکی دیگر از کشورهای پیشرفته مقصد مهاجرین است.

بنابراین کشورهای برتر و ارزان جهت اقدام به مهاجرت کاری شامل کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، آلمان، نروژ، دانمارک، سوئد و نیوزلند می‌شوند.

پرسش‌های متداول

مزایای مهاجرت کاری چیست؟

در مقایسه با سایر روش‌های مهاجرت مهاجرت کاری می‌تواند مزایای مختلفی داشته باشد از جمله آنکه مهارت‌های شما در کشورهای خارجی می‌تواند مورد استقبال بیشتری قرار گیرد و برای شما درآمد بیشتری به ارمغان آورد ضمن آنکه فعالیت در کشورهای خارجی، به عنوان یک فرد شاغل نیازهای مالی شما را از بدو ورود تامین کرده و دردسرهایی در این خصوص نخواهد داشت؛ همچنین تسلط در حد متوسط به زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد در حالی که مهاجرت تحصیلی نیاز به تسلط بیشتر و ارائه مدارک تحصیلی و زبان با نمره بالاتر است. 

ارتباط سابقه کاری با رشته تحصیلی در مهاجرت کاری چه نقشی دارد؟

ارتباط میان سابقه کاری و رشته تحصیلی در تعیین سرنوشت شما در خصوص اقدام به مهاجرت کاری بسیار اثرگذار است زیرا بیانگر آن است که شما در حیطه فعالیت تخصصی خود مهارت و آموزش کافی را دارید.

کدام کشورها برای مهاجرت کاری مناسب‌ترند؟

عوامل مختلفی در تعیین کشورهای مناسب‌تر برای مهاجرت کاری اثرگذارند از جمله میزان مهارت کاری شما و تسلط شما بر زبان کشور مقصد اما به طور کلی بهترین مقاصد جهت مهاجرت کاری استرالیا، کانادا، آلمان، امارات و.. شناخته می‌شود.

مهاجرت کاری با بنیاد وکلا

اگر شما قصد دارید اقدام به مهاجرت کنید و برای این اقدام خود مهاجرت کاری و اخذ ویزای کاری را در نظر گرفته‌اید لازم است در خصوص پروسه مهاجرت کاری مطالعاتی را انجام داده و اطلاعات مهمی را کسب نمایید؛

در این زمینه دارا بودن اطلاعات از جانب وکیل مهاجرت کاری در خصوص کشور مقصد از جمله نرخ بیکاری حقوق و دستمزد و مزایای کار، فرایند استخدام و جذب نیروی کار سیستم مالیات و آشنایی با  فرایند و هزینه‌های اخذ ویزای کاری بسیار مهم است.

آیا شما یا یکی از نزدیکانتان قصد اقدام به مهاجرت کاری را دارید؟ مشاوره حقوقی مهاجرت کاری ما در بنیاد وکلا به عنوان معتبرترین مرکز حقوقی ایران در این زمینه تخصص و تجربه لازم را دارد تا شما را در هر مرحله از فرایند اقدام به مهاجرت کاری راهنمایی کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا