مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی: صفر تا صد شرایط، مدارک و مراحل اقدام

در این مقاله صفر تا صد مهاجرت تحصیلی را به شما آموزش خواهم داد.

با مطالعه این مقاله می‌توانید راه‌های مختلف اقدام به مهاجرت تحصیلی را آموخته و با قوانین و فرآیند مهاجرت تحصیلی و دریافت بورس تحصیلی به شکل اصولی آشنا شوید.

برای اینکه بتوانید با روش‌های درخواست پذیرش تحصیلی در کشورهای مختلف آشنا شوید و قواعد مهم آن را بشناسید پیشنهاد می‌کنم تا انتهای مقاله همراه من باشید.

آشنایی با مفاهیم اولیه مهاجرت تحصیلی

در قدم اول این مقاله قصد دارم شما را با مفهوم مهاجرت تحصیلی و انواع آن آشنا کنم؛ شما با مطالعه این بخش از مقاله اطلاعات جامعی در خصوص مزایای مهاجرت تحصیلی نسبت به مهاجرت کاری به دست می‌آورید، پس با من همراه باشید.

آشنایی با مفاهیم اولیه مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی چیست؟

منظور از مهاجرت تحصیلی سفر و قصد اقامت کوتاه مدت در کشوری خارجی به قصد تحصیل است؛ این روش مهاجرت یکی از محبوب‌ترین و بهترین روش‌هاست که برای قشر جوان امکان مهاجرت ایمن و ارزان را فراهم می‌سازد.

دارا بودن رزومه قوی تحصیلی و تحقیقی و ارائه مدرک زبان کشور مقصد با نمرات بالا موجب شده است بتوان روی این روش مهاجرت به عنوان روشی محبوب سرمایه‌گذاری کرد.

اجازه فعالیت کاری به مدت ۲۰ ساعت در هفته و استفاده از جدیدترین امکانات آموزشی دنیا از مزایای مهاجرت از طریق تحصیل است. همچنین با کسب تجربه در این نوع از مهاجرت به راحتی می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی اقدام به اخذ ویزای کاری و حتی شهروندی کشور مقصد کنید.

انواع مهاجرت تحصیلی

در خصوص انواع مختلف راه‌های مهاجرت تحصیلی باید گفت بسته به زمان و مقطع تحصیلی مورد نظر ممکن است فرد به تنهایی اقدام به مهاجرت تحصیلی کند.

عموما در هنگام تحصیل در کالج و دانشگاه و در مقاطع ارشد و دکترا این روش مهاجرت انتخاب می‌شود که به فرد متقاضی این امکان را می‌دهد که علاوه بر تحصیل با اشتغال به کارهای سبک مانند کار دانشجویی به کسب تجربه و مهارت بپردازد.

در حالی که این امر برای افراد سنین زیر ۱۸ سال به صورت مهاجرت خانوادگی و یا مهاجرت با همراهی یکی از والدین رخ می‌دهد.

هر کدام از انواع مهاجرت تحصیلی مزایا و معایب منحصر به خود را به همراه دارد که بسته به شرایط شخصی زندگی هر فرد متغیر است.

مقایسه مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری

ممکن است برای بسیاری از افراد این تردید ایجاد شود که مهاجرت کاری بهتر است یا مهاجرت تحصیلی.

در این بخش از مقاله قصد دارم شما را با مزایا و معایب هر یک از این روش‌های مهاجرت آشنا کرده و بنابراین روش اطمینان بخشی را برای اقدام به مهاجرت به شما توصیه و معرفی کنم.

این نکته قابل توجه است که صدور ویزای تحصیلی برای اتباع کشورهایی از جمله کشورهای در حال توسعه مانند کشورمان ایران در مقایسه با صدور ویزای کاری بسیار آسان‌تر است زیرا سیاست‌های اقتصادی کشورهای مختلف از جمله محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی دنیا به این نحو است که ویزای تحصیلی را به روش‌های آسان‌تری در اختیار عموم افراد کشورهای در حال توسعه قرار می‌دهند.

از جانب دیگر با صدور ویزای تحصیلی ارز قابل توجهی به این کشورها وارد می‌شود اگرچه ممکن است این نکته به ذهن شما متبادر شود که مهاجرت کاری باعث افزایش کمک اقتصادی به کشور مقصد می‌شود اما به طور کلی انجام اعمالی که نیروهای کار در کشورهای مقصد مهاجرتی انجام می‌دهند مستلزم پرداخت پول نیز هست.

بنابراین ممکن است منجر به آن شود که شهروندان خود آن کشور مقصد مهاجرتی از انجام کار در آن حوزه فعالیتی مهاجران محروم شوند.

و البته این نکته نیز قابل توجه است که به طور کلی قوانین و مراحل جذب مهاجرین در حوزه کاری معمولا سخت‌تر و با حساسیت بیشتری همراه است و بنابراین برای بسیاری از دولت‌های مختلف اولویت ایجاد و ارائه امکانات شغلی به شهروندان خود آن کشورهاست.

از طرفی کارفرمایان کشورهای مقصد مهاجرت عموما به دنبال جذب فارغ‌التحصیلان و نیروی کار از میان شهروندان کشور خود هستند که سابقه تحصیلی و کاری روشن و واضحی دارند و امری دور از ذهن است که این افراد بخواهند اولویت جذب را به نیروهای کار ناشناخته از شهروندان کشورهای دیگر بدهند.

امروزه سیاست‌گذاری‌های ارائه ویزای شغلی و کاری در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته سختگیری در خصوص ارائه ویزا به شهروندان کشورهای در حال توسعه است.

مهم‌ترین حسنی که دریافت ویزای تحصیلی در قیاس با ویزای شغلی دارد آن است که با دریافت ویزای تحصیلی و کسب مدرک کشور مقصد و همچنین اندوختن تجربه کارهای کوچک در دوران تحصیل و دانشجویی می‌تواند امکان پیشرفت کاری سریع‌تری را برای مهاجرین فراهم آورد.

با تجربه حضور در کشور مقصد به عنوان محصل و دانشجو، فرد مهاجر می‌تواند ارتباطات خود را راحت‌تر و سریع‌تر توسعه داده و با روشی در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند شهروندی کشور مقصد را به دست آورد.

بنابراین با در نظر داشتن عواملی همچون سهولت صدور ویزای تحصیلی در قیاس با ویزای کاری برای ایرانیان و شرایط راحت‌تر اقدام قانونی برای اخذ ویزای تحصیلی و … می‌توان به مزایای این روش پی برد.

شرایط عمومی مهاجرت تحصیلی

یکی از مهم‌ترین شرایط عمومی مهاجرت به قصد تحصیل به ویژه برای افراد زیر ۱۸ سال دارا بودن تمکن مالی کافی است زیرا شرایط تحصیل رایگان برای همگان فراهم نبوده و مستلزم اقامت دائم و شهروندی یکی از والدین است.

بنابراین در خصوص افرادی که والدینشان اقامت ندارند در نظر داشتن هزینه‌های تحصیل حتی در مقاطع پایین نیز مهم است. از طرفی ادامه تحصیل افراد زیر ۱۸ سال در کشورهای دیگر مستلزم همراهی یکی از والدین یا ثبت نام در مدارس شبانه روزی است.

این تمکن مالی برای افراد بالای ۱۸ سال که به دنبال تحصیل در کالج یا دانشگاه‌های کشورهای دیگر هستند نیز ضروری است و افراد باید علاوه بر هزینه‌های تحصیل، هزینه‌های زندگی دانشجویی را نیز در نظر بگیرند.

شرط عمومی دیگر برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل در کالج یا موسسات آموزشی کشورهای دیگر وجود دارد بحث ارائه دیپلم یا سایر مدارک تحصیلی به همراه ترجمه و معادل آن‌هاست. به ویژه جهت اخذ پذیرش به همراه بورس تحصیلی معدل و ریزنمرات متقاضی بسیار اثرگذار است.

البته جزییات پذیرش براساس معدل از هر دانشگاه و کشوری متغیر است و به عوامل گوناگونی بستگی دارد.

ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی و یا زبان خاص کشور مقصد دیگر شرط ضروری و عمومی در خصوص اقدام به مهاجرت تحصیلی است.

بدیهی است یکی از شروط اثرگذار در زمینه‌ی پذیرش تحصیلی رده سنی متقاضیان است که برای مقاطع پایین‌تر تحصیلی مستلزم تناسب سن متقاضی است و به طور متوسط در عموم کشورهای پیشرفته متقاضیان مقاطع بالاتر در رده‌ی سنی ۳۵ الی ۴۰ قرار می‌گیرند.

مزایای مهاجرت تحصیلی

در این قسمت قصد دارم برای شما مهم‌ترین مزایای مهاجرت تحصیلی را در قیاس با روش‌های دیگر شرح دهم.

مزایای مهاجرت تحصیلی

همانطور که می‌دانید بهره‌مندی از امکانات تحصیلی و دریافت مدرک معتبر، دسترسی به موقعیت شغلی عالی و امکان اخذ اقامت دائم از طریق مهاجرت تحصیلی از مهم‌ترین آثار این روش مهاجرت است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع‌تر مطالعه این بخش را به شما توصیه می‌کنم.

بهره‌مندی از امکانات عالی و دریافت مدرک معتبر

امکانات آموزشی در کشورهای مهاجرپذیر همواره از عوامل اثرگذاری است که منجر به جذب مهاجران به اقدام از این طریق می‌شود زیرا با مهاجرت تحصیلی افراد می‌توانند بر اساس استانداردهای جهانی در هر رشته و تخصصی که علاقه دارند به مدارج تحصیلی بالاتری دست یابند.

در نهایت نیز با دریافت مدرک تحصیلی معتبر در هر کشوری که علاقمند هستند مشغول به کار شوند.

اقدام به مهاجرت تحصیلی عموما توسط افراد در رده سنی جوان‌تر انجام می‌گیرد که فرصت‌های قابل توجهی را در راستای مهارت‌آموزی تخصصی، یادگیری بهتر و تسلط بیشتر بر زبان کشور مقصد.

کسب مدارک تحصیلی و تقویت رزومه افراد را به دنبال دارد که این مزایا برای افراد جوان می‌تواند کسب سهل و سریع ویزا و شهروندی کشور مقصد را به همراه داشته باشد.

دستیابی به موقعیت شغلی بهتر

عموما فرصت‌های شغلی ایجاد شده در کشور مقصد پس از پایان دوره تحصیل برای مهاجران می‌تواند قابل توجه باشد زیرا تحصیل در کشورهای پیشرفته موجب جذب فارغ‌التحصیلان در بیشتر کشورهای دنیا همراه با مزایا و حقوق قابل‌ توجه است.

از طرفی امکان انجام کار دانشجویی در دوران تحصیل علاوه بر تامین مالی افراد باعث آشنایی بیشتر آنان بامحیط‌های کاری جدید و توسعه ارتباطات افراد می‌گردد و این تجربه شغلی در دوران پس از فارغ‌التحصیلی نیز کارآمد خواهد بود.

اخذ اقامت و شهروندی

بر اساس آنچه آمارهای رسمی نشان می‌دهد درصد بالایی از مهاجرین تحصیلی به کشورهای پیشرفته به منظور اخذ اقامت و شهروندی در کشور مقصد اقدام می‌کنند.

بنابراین اقدام به مهاجرت تحصیلی به عنوان پلی برای اخذ اقامت دائم همواره به دانشجویان توصیه می‌شود.

روند اخذ اقامت توسط دانشجویان به این شکل است که پس از فارغ‌التحصیلی عموم مهاجرین درخواست ویزای کاری می‌دهند که در اکثر موارد نیز ویزای کاری موقت و البته قابل تمدید دریافت می‌کنند.

با گذشت مدت زمانی از اخذ ویزای کاری و انجام کار به صورت قانونی و پرداخت مالیات در موعد تعیین شده با درخواست آن‌ها مبنی بر تقاضای اخذ اقامت و شهروندی موافقت می‌شود.

از جمله عواملی که موجب اولویت جذب فارغ‌التحصیلان است می‌توان به مدرک تحصیلی معتبر آنان و تجربه‌های کاری اشاره کرد.

امکان مهاجرت برای سنین کمتر از ۱۸

افراد متقاضی مهاجرت عموما در رده‌های سنی مختلفی می‌توانند اقدام نمایند زیرا مهاجرت تحصیلی برای افراد از دوران دبستان تا دانشگاه امکان‌پذیر است.

البته مزیتی که مهاجرت زیر ۱۸ سال برای افراد به همراه دارد امکان اخذ ویزای گاردین یا ویزای همراه برای یکی از والدین است.

البته بهترین زمان قابل توصیه برای مهاجرت تحصیلی، در مقاطع تحصیلات تکمیلی همچون ارشد و دکتری است. زیرا در قیاس با دوران تحصیلی مقاطع دیگر زمان کوتاه‌تری را به خود اختصاص می‌دهد.

همچنین هزینه‌های آن عموما کمتر است. همچنین دلیل دیگر این توصیه میزان جذب بالای کشورهای مهاجر پذیر برای دانشجویان این مقاطع است.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

برای اقدام به مهاجرت تحصیلی و اخذ پذیرش در دانشگاه‌های کشورهای دیگر ارائه مدارک تحصیلی ترجمه شده همراه ریز نمرات، مدرک زبان، فرم پذیرش دانشگاه مقصد و پرداخت هزینه‌های ثبت نام ضرورت دارد، بنابراین در این بخش از مقاله به شرح کامل مدارک لازم پرداخته‌ام.

مدارک لازم برای مهاجرت تحصیلی

مدرک تحصیلی

برای اقدام به اخذ پذیرش از کالج یا دانشگاه‌های خارج از کشور ارائه مدرک تحصیلی به همراه ترجمه آن و ریزنمرات تحصیلی لازم است.

بنابراین چنانچه داوطلب اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی باشید ارائه مدرک دیپلم و معادل آن و چنانچه خواهان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باشید ارائه مدرک کارشناسی و ریزنمرات به صورت ترجمه شده ضروری است.

مدرک زبان معتبر

برای اقدام به مهاجرت تحصیلی یکی از مهم‌ترین فاکتورهای لازم ارائه مدرک زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد است که بیانگر تسلط شما بر زبان می‌باشد و منجر به شانس بیشتر شما برای پذیرش می‌شود؛ اخذ مدرک زبان از طریق شرکت در آزمون‌های رسمی و مورد تایید کشورهای مقصد امکان پذیر است.

البته در مواردی بالاتر بودن نمرات اخذ شده در مهارت‌های تسلط بر زبان منجر به افزایش شانس جذب شما و دریافت بورس تحصیلی می‌شود.

فرم پذیرش دانشگاه مقصد

مدرک دیگری که دریافت و تکمیل آن جهت اخذ پذیرش تحصیلی در کشورهای خارجی لازم است فرم پذیرش دانشگاه مدنظر است؛ این نکته جالب توجه است که منعی در ارسال درخواست به طور همزمان به چند دانشگاه یا کالج مختلف وجود ندارد و این تنها احتمال و شانس شما را بالاتر می‌برد.

با پذیرش از یک یا چند کالج یا دانشگاه شما می‌توانید متناسب با اولویت‌های خود برای ثبت نام در یکی از موارد اقدام کنید.

انگیزه‌نامه و رزومه

ارائه انگیزه نامه و رزومه تحصیلی از دیگر مدارکی است که در خصوص افزایش شانس قبولی شما در دانشگاه مدنظرتان اثرگذار است بنابراین چنانچه رزومه پربارتری داشته باشید شانس قبولی شما و حتی احتمال دریافت بورس کامل تحصیلی بالاتر می‌رود.

پرداخت هزینه ثبت نام و فیش واریزی

برای اقدام به ثبت نام در موسسه یا دانشگاهی که مورد پذیرش قرار گرفته‌اید پرداخت هزینه‌های ثبت نام و ارسال فیش‌های واریزی مربوط به این مرحله ضروری است.

لازم است تا در موعد تعیین شده اقدام به واریز فیش‌های مربوطه کرده و رسیدهای دریافتی را به همراه سایر مدارک ارسال نمایید.

توصیه‌نامه و مقاله برای مقاطع ارشد و دکتری

یکی از اسناد رسمی قابل ارائه برای اخذ پذیرش تحصیلی و گرفتن اپلای توصیه‌نامه تحصیلی یا ریکامندیشن لتر است که دربرگیرنده‌ی نظرات اشخاص دارای اعتبار همچون اساتید دانشگاهی و یا مدیران در خصوص وضعیت عملکرد تحصیلی فرد و شخصیت علمی و مهارت‌های اوست.

مقالات در پذیرش تحصیلی به ویژه ارشد و دکترا نقش مهمی دارند و چنانچه مقالات تدوین شده توسط دانشجو در مجلات علمی معتبرتری به چاپ رسیده باشند احتمال پذیرش و دریافت بورس تحصیلی بالاتر است.

مدارک لازم برای ویزا

جهت اخذ ویزای تحصیلی در اغلب کشورها ارائه مدارکی همچون پاسپورت معتبر و به طور کلی مدارک شناسایی و هویتی معتبر برای فرد و همراهان او لازم است، همچنین از موارد دیگر می‌توان به مدارک مربوط به سوابق آکادمیک و علمی فرد، مدرک زبان کشور مقصد و مدارک مالی و ملکی و… اشاره کرد.

مراحل اقدام به مهاجرت تحصیلی

برای اقدام به مهاجرت تحصیلی اصولا باید مراحل مختلفی را در راستای ارائه مدارک لازم و ثبت درخواست پذیرش و… انجام داد در این قسمت به شرح کامل مراحل مختلف اقدام برای مهاجرت تحصیلی می‌پردازم.

مراحل اقدام به مهاجرت تحصیلی

۱. آزاد سازی مدرک تحصیلی

از جمله اقدامات اولیه در راستای مهاجرت تحصیلی آزادسازی مدرک تحصیلی به همراه ریز نمرات دوران تحصیل است چرا که این امر برای مهاجرت تحصیلی ضروری است.

بهتر است اگر هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌اید تلاش خود را برای بالا بردن نمرات و معدل خود انجام دهید و چنانچه فارغ‌التحصیل شده‌اید برای اخذ مدرک اصلی خود از دانشگاه به همراه ریز نمرات اعلامی اقدام کنید.

۲. یادگیری زبان کشور مقصد

پس از انتخاب کشور مقصد برای مهاجرت لازم است زبان آن کشور را نیز به طور کامل آموزش ببینید زیرا برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است در آزمونی معتبر جهت اخذ مدرک زبان کشور مقصد شرکت کنید.

دریافت مدرک زبان مستلزم کسب نمره حدنصاب در هر چهار فاکتور شنیداری، گفتاری و خوانداری و نوشتاری است و هر یک از این مهارت‌های چهارگانه حائز اهمیت است.

البته در بیشتر کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی برای تحصیل و اخذ پذیرش تحصیلی کافی است.

تحصیل به زبان کشور مقصد و تسلط بر آن مزایایی همچون تخفیف در پرداخت شهریه و سهولت اخذ پذیرش را به همراه دارد.

۳. انتخاب رشته و مقطع تحصیلی

گام بعدی در خصوص اقدام به مهاجرت تحصیلی انتخاب رشته و دانشگاه مدنظرتان است؛ بنابراین لازم است رشته مورد علاقه‌تان را انتخاب کرده و همچنین چند دانشگاه یا موسسه را جهت تحصیل در کشور مقصد انتخاب نمایید. در این انتخاب شرایط پذیرش را در نظر داشته باشید.

البته انتخاب مقطع تحصیلی برای تکرار امکان پذیر است مانند آنکه مجددا برای تحصیل در مقطع کارشناسی اقدام کنید اما عواملی همچون رده سنی و قوانین کشور مقصد در این خصوص تعیین کننده است.

۴. اقدام برای اخذ پذیرش

در این مرحله لازم است مدارک مورد نیاز را جهت اخذ پذیرش به دانشگاه‌ها یا کالج مدنظر خود ارسال کنید نکته قابل توجه آن است که همواره برای برقراری ارتباط با دانشگاه یا کالج مورد نظر خود از طریق ایمیل یا راه‌های ارتباطی دیگر در دسترس باشید زیرا ممکن است از جانب آنها درخواست مدارک تکمیلی شود و باید در موعد مقرر این مدارک ارسال شود.

جالب توجه است که ارائه مدارک تحصیلی به چند دانشگاه یا کالج مختلف به صورت همزمان منع قانونی ندارد و چه بسا شانس شما را جهت اخذ پذیرش در میان چند دانشگاه یا کالج گوناگون افزایش می‌دهد.

۵. ترجمه و معادل سازی مدارک

پس از آن که با دانشگاه یا کالج مورد نظر خود ارتباط گرفتید باید لیست مدارک مورد نظر آن‌ها را تهیه و تکمیل نمایید؛ البته کسب اطلاع در خصوص مدارک اعلامی دانشگاه‌ها از طریق وب‌سایت این دانشگاه‌ها یا موسسات نیز امکان پذیر است.

معادل‌سازی مدارک تحصیلی از جمله اقدامات مهمی است که باید در راستای اخذ پذیرش تحصیلی انجام دهید.

۶. اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی

پس از ارسال درخواست به چند موسسه و دانشگاه مختلف باید منتظر نتیجه باشید تا نامه رد یا قبولی از جانب آنان به شما برسد. اگر در چند موسسه یا دانشگاه موفق به اخذ پذیرش شده باشید باید براساس اولویت‌های خودتان اقدام به ثبت نام نمایید.

برای اخذ ویزای تحصیلی لازم است مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی و نامه پذیرش دریافتی را به سفارت آن کشور مقصد ارسال کنید.

مهاجرت تحصیلی بدون مدرک زبان

عموما شرایط اخذ پذیرش برای مهاجرت تحصیلی بدون ارائه مدرک زبان امری غیر متداول و سخت است و امکان آن که کشورهای مهاجرپذیر و پیشرفته اجازه چنین اقدامی را بدهند کم است.

اما به طور کلی این احتمال صفر نیست زیرا در کشورهایی از جمله قبرس شمالی و اسلوونی و… احتمال تحصیل برای مقاطع دانشگاهی بدون ارائه مدرک زبان وجود دارد که البته مسیر زندگی و مهاجرت را برای متقاضیان سخت می‌کند.

همچنین در موارد بسیاری نیز ممکن است دانشگاه‌ها اقدام به برقراری دوره‌های زبان‌آموزی به صورت قبل یا همزمان با کلاس‌های درسی نمایند که در این موارد خاص پرداخت هزینه‌های کلاس‌های آموزش زبان برعهده دانشجویان خواهد بود.

اخذ بورسیه تحصیلی

اخذ بورسیه تحصیلی برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کشورهای دیگر امری مهم و قابل توجه است؛ بورسیه به دو نوع بورسیه کامل (فول فاند) و بورسیه کمک هزینه‌ای تقسیم می‌شود.

بورسیه می‌تواند از جانب خود دانشگاه یا کالج و یا دولت و حتی موسسات بین‌المللی ارائه شود.

اما معیارهای مهمی در خصوص ارائه بورسیه به دانشجویان درنظر گرفته می‌شود از جمله آنکه معدل دانشجو در مقاطع پیشین به همراه ریز نمرات، سوابق تحصیلی دانشجو، مهارت‌های زبان، رزومه قوی عملی و تحقیقاتی، مقالات منتشر شده، افتخارات ورزشی و هنری و…می‌تواند در اخذ بورس تحصیلی و کمک‌ هزینه‌های ارائه شده موثر باشد.

گاهی ممکن است بورسیه تعیین شده دربرگیرنده قشر یا جوامع خاصی باشد مثلا بورسیه ارائه شده در حمایت از سیاه‌پوستان یا کشورهای جنگ زده و یا زنان و…

در مواردی نیز ممکن است دانشجویانی که سوابق پژوهشی قابل توجهی دارند موفق به اخذ فاند از طریق استاد راهنمای خود شوند؛ اخذ فول فاند از طریق استاد راهنما مستلزم ارائه حداقل دو مقاله isi، معدل بالا و نمرات زبان قابل توجه به همراه پروپوزال قوی می‌باشد.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

عوامل مختلفی در اخذ پذیرش تحصیلی و انتخاب دانشگاه و یا کشور مقصد اثرگذار است. از جمله این عوامل می‌توان به هزینه‌های زندگی در کشور مقصد و تناسب آن با وضعیت مالی متقاضی اشاره کرد.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی

همچنین یکی از مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب کشوری برای مهاجرت تحصیلی در نظر داشتن وضعیت  رفاه و معیشت در آن کشور است؛ البته در این خصوص توجه به تفاوت‌های فرهنگی و اقلیمی و… نیز قابل توجه است.

نکته دیگر که در انتخاب کشور مناسب برای اقدام به مهاجرت تحصیلی بسیار حائز اهمیت است بحث کیفیت نظام آموزشی و میزان اعتبار مدارک ارائه شده در سایر کشورهای دیگر از جمله ایران است.

البته باید در نظر داشت که عموما امکان ایده‌آل بودن شرایط در همه زمینه‌ها کمتر است و بنابراین با بررسی شرایط شخصی باید انتخابی هوشمندانه داشت.

در ادامه چند مورد از مهم‌ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در دنیا را معرفی می‌کنم؛

کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که افراد با هدف اخذ اقامت دائم اقدام به مهاجرت تحصیلی به آن می‌کنند، یکی از دلایل محبوبیت این کشور برای مهاجرت تحصیلی نظام آموزشی قوی این کشور است که در رنکینگ جهانی رتبه‌ای عالی دارد و مدرک معتبر آن موجب سهولت جذب به عنوان نیروی کار در رشته‌های مختلف می‌شود.

همچنین دولت این کشور عموما به دنبال حمایت از سیاست‌های مهاجر پذیری است و این نکته امر اخذ پذیرش در این کشور را تسهیل می‌کند.

استرالیا دیگر کشور محبوب جهت مهاجرت تحصیلی است؛ زبان انگلیسی و دارا بودن نظام آموزشی قوی باعث شده تا این کشور به یکی از مقاصد محبوب برای مهاجرت تحصیلی در سراسر دنیا تبدیل شود.

آمریکا به دلیل دارا بودن بهترین دانشگاه‌های سطح یک در جهان به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی شناخته می‌شود. البته اخذ پذیرش به دلیل هزینه‌های بالای تحصیل در این کشور سخت است و نیاز به رزومه‌ای قابل توجه دارد.

پرسش‌های متداول

در این مقاله تلاش کردیم مهم‌ترین نکات مرتبط با اقدام به مهاجرت تحصیلی و پیش نیازهای آن را بررسی کنیم. در ادامه قصد داریم مهم‌ترین پرسش‌های متداول شما را در این خصوص پاسخ دهیم.

مهاجرت تحصیلی چه هزینه‌هایی به همراه دارد؟

هزینه‌های مختلفی برای اقدام به مهاجرت تحصیلی صرف می‌شود از جمله‌ هزینه‌های مشترک برای اقدام به مهاجرت کلیه کشورها هزینه‌های شرکت در آزمون زبان کشور مقصد یا زبان انگلیسی برای ارائه‌ی مدرک معتبر است، همچنین هزینه‌های مربوط به ارائه درخواست پذیرش ویزای تحصیلی و شهریه‌های دانشگاه، هزینه سفر و اقامت در کشور مورد نظر از متداول‌ترین هزینه‌هایی است که برای این امر صرف می‌شود.

بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ایرانیان کدام‌اند؟

کشورهایی همچون کانادا، استرالیا، آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی مانند انگلیس و سوییس و دانمارک و نروژ و هلند، کشورهای آسیایی مانند ژاپن و سنگاپور و کره جنوبی از مهم‌ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان برای اقدام به مهاجرت تحصیلی هستند. همچنین آلمان، فرانسه، ایتالیا و … از جمله ارزانترین مقاصد مهاجرتی تلقی می‌شوند.

مهاجرت تحصیلی با بنیاد وکلا

آیا شما یا یکی از نزدیکان‌تان با مشکل اقدام به مهاجرت تحصیلی مواجه هستید؟ گروه حقوقی بنیاد وکلا به عنوان معتبرترین مرکز حقوقی ایران در زمینه مهاجرت تحصیلی تخصص و تجربه لازم را دارد تا شما را در هر مرحله از اقدامات لازم راهنمایی کند.

اگر به دنبال وکیل مهاجرت تحصیلی هستید و می‌خواهید هر چه سریع‌تر با وکیل در موضوع مهاجرت تحصیلی و راه‌های آن مشورت کنید‌، وارد صفحه مشاوره حقوقی مهاجرت تحصیلی شوید و از روش‌های آنلاین و تلفنی استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا